حسابداری کلینیک

حسابداری کلینیک

فهرست مطالب

حسابداری کلینیک بسیار پیچیده است. علاوه بر چالش های معمول ناشی از مسائلی مانند شناسایی درآمد و حسابداری ، بیمارستان ها و مطب ها همچنین باید یک سیستم پیچیده برای بیماران تحت پوشش بیمه های خصوصی و دولتی را درنظر بگیرند. به علاوه ، تغییر مداوم سیستم مراقبت های بهداشتی و تغییر هزینه خدمات این کار را بسیار دشوار تر کرده است.

سیستم پرداخت حسابداری همیار طب

با استفاده از این سیستم شما می توانید فاکتورهایی را که از تأمین کنندگان موارد مصرفی بیمارستان و همچنین صورتحساب هایی را که برای مواردی مانند اجاره ، آب و برق ، اینترنت و تلفن دریافت می کنید، بررسی کنید.

حسابدار شما نه تنها می تواند اطمینان حاصل کند که همه این پرداخت ها را به موقع انجام داده اید ، بلکه می تواند به شما کمک کند سیستمی برای ردیابی این هزینه ها به صورت ماهانه ، فصلی و سالانه ایجاد کنید.

با کمک حسابدار خود ، برای هر فاکتور جدیدی که وارد می شود ، باید فرایندی ایجاد کنید ، از جمله وارد کردن هزینه به نرم افزار حسابداری کلینیک ، گرفتن کپی فاکتور برای سوابق خود و ثبت تمام چک هایی که می نویسید، این روند نه تنها تضمین می کند که فاکتورهای شما به موقع پرداخت می شوند ، بلکه رکوردی راجع به مبالغ پرداختی مکرر ، بدهی ثبت می کند. به عنوان مثال ، اگر پرداخت یک قبض اینترنت را فراموش کنید ، نرم افزار حسابداری شما و حسابدار شما، به شما یادآوری می کنند که این هزینه در شماره های ماهانه شما وجود ندارد.

با رشد پزشكی ، ممكن است لازم باشد روند حساب های قابل پرداخت خود را خودكار كنید یا بسته نرم افزاری حسابداری قوی تری پیدا كنید. نرم افزار حسابداری همیار طب به شما این امکان را می دهد که بدهی های قابل پرداخت را به صورت خودکار انجام دهید ، روند امضای چک را به صورت خودکار انجام دهید.

همه کارها توسط سیستم حسابداری همیار طب خواهد بود که در تسهیل و اجرای این حسابداری به شما کمک خواهد کرد.

 

سیستم دریافت حسابداری همیار طب

سیستم بعدی که در حسابداری برای اقدامات پزشکی خود استفاده خواهید کرد ، حسابهای دریافتی است. مشابه حساب های قابل پرداخت ، سیستم حساب های دریافتی شما روشی برای ردیابی و دریافت کلیه درآمدهای وارد شده به کلینک پزشکی شما است. این سیستم بسته به ماهیت تجارت شما می تواند متفاوت به نظر برسد. چند پزشک در کلینیک شما کار میکنند؟ آیا شما به بیماران با بیمه خدمات می‌دهید  یا فقط بیماران خصوصی را می بینید؟ آیا پزشکان در کلینیک شما یک حسابدار مشترک دارند؟!

استفاده از سیستم صورتحساب اولین قدم برای سازماندهی است. با داشتن یک سیستم صورتحساب خوب ، شما می توانید به راحتی مبلغی را که در ماه پرداخت و دریافت کرده اید ، و همچنین هرگونه کسری را ببینید. با این کار می توانید مبلغی را که کار کرده اید ردیابی کنید ، هرگونه ادعایی را پردازش کنید و ببینید هر ماه چه تغییری در سیستم اتفاق افتاده است.

اگر علاوه بر صورتحساب دریافتی و پرداختی، درآمد اضافی نیز داشته باشید، به عنوان مثال ، اگر بخشی از فضای دفتری خود را به مشاغل دیگری اجاره داده باشید،یا از راه سمینار ، تدریس یا.. درآمد کسب کنید، حسابدار شما می تواند این مبلغ را به عنوان ماهانه مطالبات شما لحاظ کند ، همراه با ایجاد یک سیستم فاکتور برای اطمینان از اینکه چیزی از قلم نیفتاده است.

همیار طب در کمک به شما در حفظ صورتهای مالی ماهانه ، سه ماهه و سالانه بسیار موثر خواهد بود.

برای کاهش خطا ، تا حد امکان روش صورتحساب خود را انجام دهید. این امر در زمان مالیات نیز مفید خواهد بود ، زیرا شما یک ایده واضح درباره میزان درآمد خود، بدون درگیری برای خواندن رسیدها، خواهید داشت.

راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد

پرداخت حقوق و دستمزد را باید در حسابداری لحاظ کرد. راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد در کلینیک پزشکی کار دشواری نیست، اما باید سازماندهی شود. نحوه انجام حقوق و دستمزد به ماهیت و نیازهای پزشکی بستگی دارد ، اما می توانید مطمئن باشید که این امر به یک سیستم سازمان یافته ، دانش کافی از مقررات سیستم بهداشت و درمان کشور نیاز دارد. این یک کار ترسناک به نظر می رسد. خوشبختانه ، شما مجبور نیستید همه اینها را خودتان اداره کنید. با کمک حسابدار و کارمندان خود می توانید یک سیستم حقوق و دستمزد ایجاد کنید تا متناسب با نیازهای پزشکی شما باشد.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید مقدار پولی است که در هر دوره پرداخت خواهید کرد.

شما به عنوان یک مالک مشاغل کوچک ، از انعطاف پذیری برای تصمیم گیری درمورد پرداخت هزینه های خود و کارمندان خود برخوردار هستید. چه تعداد کارمند برای دفتر خود استخدام خواهید کرد؟ آیا به آنها حقوق یا نرخ ساعتی خواهید پرداخت؟

داشتن ایده خوب در مورد هزینه ، ایده بهتری از نوع سیستم مورد نیاز شما را به شما ارائه می دهد. اگر یک کلینیک پزشکی کوچک هستید ، ممکن است تنظیم حقوق و دستمزد خود به صورت دستی انجام شود، اما مراقب باشید. حتی خطاهای کوچک ممکن است مشکلات بزرگی ایجاد کند.

به همین دلیل بهتر است، از یک نرم افزار مدیریت حقوق و دستمزد کلینیک استفاده کنید.

چه یک کلینیک کوچک داشته باشید و چه یک درمانگاه بزرگ، نرم افزار حقوق و دستمزد ایده خوبی است. این به شما کمک می کند تا حسابداری خود را مدیریت کنید. این سیستم ها ضمن محاسبه میزان صحیح درآمد و هزینه در طول سال ، به شما کمک می کنند تا تمام اطلاعات کارمندان خود، مانند تاریخ تولد، آدرس و شماره بیمه تامین اجتماعی آنها و… را ایمن نگه دارید.

حتی با وجود یک نرم افزار ، شما باید مراقب باشند که به درستی مبالغ حقوق و دستمزد را برای هر دوره، از جمله ساعات کار ، حقوق اضافه کار ، تعطیلات و… را وارد کنید.

نکته مهم بعدی که باید به آن فکر کنید مالیاتی است که شما پرداخت خواهید کرد ، سیستم های حسابداری صحیح این امکان را به شما می‌دهد که به صورت خودکار مالیات راحساب کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی بیمارستان نمازی شیراز با اسامی پزشکان

 

و در آخر حقوق و دستمزد پایه و اساس هر کسب و کار کوچک است و داشتن یک سیستم مستحکم به کارها کمک می کند تا برای سالهای سال بدون دردسر ادامه پیدا کند.

admin
admin

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا