رفتن به محتوای اصلی
مشاوره رایگان 07633118
نکات مدیریت مطب و موفقیت مالی پزشک،درمانگاه و دندانپزشک

نکات مدیریت مطب و موفقیت مالی پزشک،درمانگاه و دندانپزشک

نکات مدیریت مطب و موفقیت مالی پزشک از جمله پارامترهای مهمی که به موفقیت مالی پزشک کمک می‌کنند چه چیزهایی هستند؟

تعداد بیماران در هرماه

با یک نرم‌افزار مدیریت مطب شما می‌توانید به‌صورت دقیق تعداد بیماران مراجعه‌کننده در هرماه را محاسبه نمایید

و در پایان سال یک آمار عددی مشخص از تعداد بیماران مراجعه‌کننده در هرماه داشته باشید.

با این کار به‌راحتی می‌توانید بفهمید در چه ماه‌هایی تعداد مریض بیشتری دارید.

بنابراین با یک استراتژی مناسب می‌توانید در ماه‌هایی که مریض کمتری دارید، کمپین‌های تبلیغاتی برگزار کنید.

همچنین می‌توانید تشخیص دهید که بهترین زمان‌ها برای برنامه‌ریزی مسافرت‌های تفریحی، چه روزهایی است.

نکات مدیریت مطب و تعداد بیماران جدید در هرماه

با نرم‌افزار مدیریت مطب و درمانگاه می‌توانید به‌طور دقیق بفهمید که چه تعداد از بیماران هرماه شما جزو بیماران قبلی بوده‌اند و چه تعداد جزو بیماران جدید بوده‌اند.

اگر تعداد بیماران جدید شما در هرماه کم باشد قطعاً در آینده مراجعه‌کنندگان کمتری خواهید داشت. به دلیل اینکه مراجعه‌کنندگان فعلی شما همیشه ثابت نیستند.

برخی از آن‌ها فوت می‌کنند، برخی به شهر دیگری نقل‌مکان می‌کنند،

برخی به پزشکان همکار شما مراجعه می‌کنند و برخی شمارا فراموش می‌کنند.

بنابراین اگر در هرماه  نرخ قابل‌توجهی از مراجعه‌کنندگان جدید را جذب نکنید قطعاً در آینده تعداد مراجعه‌کنندگان مطب یا کلینیک شما کم می‌شود.

با نرم‌افزار مدیریت مطب به‌راحتی می‌توانید در پایان هرماه تعداد دقیق بیماران جدید خود را محاسبه کنید.

دریافتی دقیق در هرماه

از طریق نرم‌افزار مدیریت مطب، دریافتی مطب شما از بیماران به‌صورت دقیق، مشخص و قابل‌اندازه‌گیری است.

علاوه بر آن میزان تخفیف‌هایی هم که اعمال نموده‌اید به‌صورت دقیق مشخص است.

بنابراین در پایان هرماه به‌صورت دقیق می‌دانید که میانگین درصد تخفیف شما به بیماران چقدر است.

 محاسبه دقیق درآمد هر یک از خدمات شما

بسیاری از پزشکان خدمات مختلفی را در مطب و کلینیک ارائه می‌کنند.

از طریق نرم‌افزار مدیریت مطب می‌توانید به‌صورت دقیق بفهمید دریافتی و درآمد ماهیانه شما در هر یک از خدماتی که به بیماران ارائه می‌کنید به‌صورت مجزا چه مبلغی است.

ممکن است با دیدن این آمار تصمیم بگیرید یکی از خدماتی را که مراجعین کمتری دارد حذف کنید

یا اینکه تصمیم بگیرید برای آن خدمت، تبلیغات بیشتری انجام دهید تا تعداد مراجعین شما به عدد قابل‌توجهی برسد.

ممکن است تصمیم بگیرید برای خدمتی که در آن بیماران زیادی دارید انرژی و سرمایه‌گذاری بیشتری را اختصاص دهید.

نکات مدیریت مطب و پیاده‌سازی سیستم حرفه‌ای ارجاع بیمار

درزمینهٔ تبلیغات پزشکی هیچ‌چیز مؤثرتر از معرفی دهان‌به‌دهان توسط بیماران نیست.

اما شما چه‌کاری می‌توانید انجام دهید که بیمارانتان به‌صورت دهان‌به‌دهان شما را تبلیغ کنند؟

پاسخ آن بسیار ساده است.

شما نیاز دارید برای ۲ گروه از افراد انگیزه مالی ایجاد کنید:

گروه اول بیماران شما هستند.

باید به آن‌ها بگویید به ازای معرفی دوستان و اقوامشان، درصد مشخصی از وجهی که افراد معرفی‌شده از آن‌ها به مطب پرداخت می‌کنند را از طریق شما دریافت خواهند کرد.

مثلاً می‌توانید به آن‌ها بگویید که به ازا هر یک‌میلیون تومانی که افراد معرفی‌شده توسط آن‌ها به مطب پرداخت می‌کنند، ۷۵ هزار تومان به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

گروه دوم افراد جدیدی هستند که به سفارش بیماران قبلی شما به مطبتان می‌آیند. هر یک از بیماران شما می‌تواند یک کد تخفیف به دوستان خود معرفی کند تا به هنگام اولین مراجعه به مطب شما ۱۰ درصد تخفیف بگیرد.

من در مطب‌ها و کلینیک‌هایی که مدیریت برندسازی و تبلیغات آن‌ها را بر عهده‌دارم این روش را پیاده‌سازی می‌کنم.

بهترین ابزاری که به من کمک می‌کند تا سیستم تبلیغ دهان‌به‌دهان را به‌صورت دقیق و حرفه‌ای در پروژه‌هایم پیاده‌سازی کنم استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب است.

بنابراین پنجمین پارامتر مهم در موفقیت مالی یک پزشک این است که در هرماه درآمدی که از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان بیماران به دست می‌آورد را محاسبه کند.

محاسبه دقیق بازدهی فعالیت‌های تبلیغاتی

یک پزشک ممکن است برای افزایش مراجعین مطب یا کلینیک خود از روش‌های متنوعی استفاده کند.

پزشک می‌تواند علاوه بر بازاریابی دهان‌به‌دهان بیمارانش، از پلتفرم‌های دیگر تبلیغاتی ازجمله وب‌سایت، اینستاگرام، تلگرام، سفارش پزشکان همکار، تبلیغات محیطی مثل تراکت یا بیلبورد، و یا تبلیغ در وب‌سایت‌های دیگر، مراجعه‌کنندگان جدیدی را به سمت مطب خود هدایت کند.

طبیعتاً هرکدام از این روش‌های تبلیغاتی برای پزشک هزینه‌بر هستند.

بنابراین بسیار مهم است که یک پزشک بتواند بازدهی هر یک از این روش‌ها را جداگانه و دقیق، اندازه‌گیری نماید.

از طریق نرم‌افزار مدیریت مطب شما می‌توانید پس‌ازاینکه از مراجعه‌کنندگان جدید، نحوه آشنایی را پرسیدید در سیستم نرم‌افزار این اطلاعات را ثبت کنید

و در پایان هرماه و همچنین در پایان هرسال به‌طور دقیق بفهمید که از طریق هرکدام از پلتفرم‌های تبلیغاتی شما، چه تعداد بیمار جدید به مطب شما مراجعه کرده‌اند.

بنابراین با یک تحلیل دقیق می‌توانید متوجه شوید که کدام‌یک از پلتفرم‌های تبلیغاتی شما بازدهی بیشتری دارد تا در آینده تنها بر روی روش‌های تبلیغاتی‌ای سرمایه‌گذاری کنید که برای کسب‌وکار شما مؤثر بوده‌اند.

در غیر این صورت ممکن است سرمایه قابل‌توجهی را به خاطر انتخاب پلتفرم‌های تبلیغاتی اشتباه، از دست بدهید.

پاسخی بگذارید

برگشت به بالا