چند روش برتر برای جذب بیماران بیشتر و افزایش فروش مطب

فهرست مطالب

بازاریابی برای موفقیت هر شغلی ضروری است و اقدامات پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای جذب بیماران جدید ،یک پزشک باید خدمات رقابتی را با قیمت مناسب ارائه دهد. حفظ بیماران موجود نیز به سخت کوشی و فداکاری نیاز دارد.

گرچه حفظ ارتباط با بیماران موجود بسیار مهم است ، اما افزودن بیماران جدید نیز به همان اندازه مهم است. البته ، روشهای معمول برای دستیابی به این هدف وجود دارد ، از جمله تکنیک های بازاریابی ، اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا چند روش اثبات شده برای کمک به شما در افزودن بیماران جدید وجود دارد:

۱٫ مخاطبان خود را بشناسید:

قبل از اینکه با بیماران بالقوه تماس بگیرید ، باید بیماران فعلی خود را درک کنید. به سوابق مطب خود نگاهی بیندازید و میانگین سن ، جنس ، شغل و موقعیت بیماران فعلی خود را مشاهده کنید. این داده ها به شما کمک می کند تا بهترین روش های بازاریابی را برای جذب بیماران جدید پیدا کنید.

۲٫ تیم خود را آموزش دهید:

تیم شما قبل از اینکه بیماران شما را ملاقات کنند با شما تعامل خواهد داشت. بنابراین کارکنان خود را آموزش دهید تا اولین برداشت عالی را ارائه دهند و به سوالات بیماران در مورد عملکرد شما پاسخ دهند. کارکنان شما نه تنها باید در مورد خدماتی که ارائه می دهید اطلاع داشته باشند بلکه جزئیات خاصی مانند قیمت گذاری ، تجهیزات مورد استفاده در مراحل کار ، انتظارات در هنگام مشاوره و غیره را نیز ارائه دهند.

۳٫ پیگیری بیماران:

بیشتر این روشها حدود ۹۰ درصد از منابع خود را صرف جذب بیماران جدید می کنند. با این حال ، حفظ بیماران موجود یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای شماست. همچنین ، پرورش روابط با بیماران موجود باعث افزایش مراجعات می شود.

۴٫ ساخت یک وب سایت دارای پاسخگویی :

داشتن یک وب سایت مدرن و با کاربرد آسان برای رشد جذب بیماران جدید بسیار حیاتی است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگو بوده و در دستگاه های تلفن همراه به همان اندازه کار می کند. هدف از وب سایت شما آموزش بیماران بالقوه شما است تا آنها بتوانند تصمیم آگاهانه بگیرند و برای تعیین وقت با کلینیک شما تماس بگیرند. ایجاد یک وب سایت مرتبط و اطلاعاتی احتمالاً مهمترین ابزار بازاریابی در اختیار شماست.

۵٫ راه اندازی یک وبلاگ:

وبلاگ نویسی مطالب تازه ای به سایت شما اضافه می کند و همچنین به سئو کمک می کند. ارسال مداوم مطالب مرتبط و اصلی در وبلاگ شما نشان می دهد که شما از عمل خود آگاهی دارید و از اطلاع بیماران خود خوشحال هستید. شما می توانید نکات مربوط به تندرستی را ارائه دهید ، رویدادهای محلی را اعلام کنید و به روزرسانی های مربوط به عمل خود را به اشتراک بگذارید. می توانید وبلاگ را با استفاده از رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و از آن برای ارتباط با بیماران موجود و بالقوه استفاده کنید.

۶٫ بررسی های آنلاین:

بررسی ها یکی از کارآمدترین روش ها برای جذب بیماران جدید است. بیماران خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در یک بررسی آنلاین به اشتراک بگذارند. با ارسال یک پیام پیگیری از بیماران خود برای ویزیت تشکر کنید و آنها را تشویق کنید تا شما را به صورت آنلاین بررسی کنند. برای ایجاد انگیزه در بیماران برای ارسال نظرات آنلاین ، می توانید تخفیف یا خدمات رایگان ارائه دهید. با اجازه بیمار ، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات آنها در وب سایت خود ، نظرات آنها را عمومی کنید. این نه تنها به حفظ روابط بیمار کمک می کند بلکه باعث می شود نام شما در آن وجود داشته باشد.

۷٫ با جامعه ارتباط برقرار کنید:

ارتباط با جامعه، فرصتی برای آموزش افراد و گسترش لیست بیماران بالقوه به شما می دهد. شما می توانید یک سمینار برای کودکان در مورد چگونگی مراقبت از سلامتی خود و اطمینان از بهداشت برگزار کنید. والدین نه تنها از این موضوع قدردانی می کنند بلکه در صورت نیاز به پزشک با شما مشورت می کنند.

۸٫ در شبکه های اجتماعی فعال باشید:

وقتی بیماران فعلی شما محتوای شما را در شبکه های اجتماعی “لایک میکنند” یا “به اشتراک می گذارند” ، کل حلقه اجتماعی آنها آن را می بیند. این می تواند ترافیک کاربر را به صفحه شما هدایت کند و ممکن است. شبکه های اجتماعی اینستاگرام، توییتر، تلگرام و… می‌تواند سیل عظیمی از بیماران را به سمت شما هدایت کند

۹٫ حضور آنلاین خود را کنترل کنید:

اگر عملکرد شما دارای بازخورد منفی است ، به دنبال شایع ترین دلایل شکایت باشید. به بازخورد مثبت و منفی در سایت خود پاسخ می دهید تا نشان دهید که بیماران اهمیت می دهید. هرچه بازخورد مثبت بیشتری بتوانید جمع آوری کنید ، به افزایش بیماران شما کمک خواهد کرد.

۱۰٫ پیشرفت های فنی را بپذیرید:

بیماران جوان مشتاق داشتن یک تجربه مراقبت های بهداشتی متصل به فناوری هستند و شما می توانید از طریق به روزرسانی های فنی مقرون به صرفه به راحتی به آن دست پیدا کنید. به عنوان مثال ، بیماران باید بتوانند به جای تماس با کلینیک شما ، نتایج آزمایشگاه خود را از پورتال شما بارگیری کنند. اگر بیماران از راحتی ارائه شده توسط کلینیک شما راضی باشند ، احتمالاً افراد دیگر را به شما ارجاع می دهند. نرم افزار همیار طب میتوانید در این رابطه به شما کمک کند.

۱۱- پاسخگو باشید:

خدمات موجود خود و حتی الامكان خدمات جدیدی برای تأمین نیازهای بیماران جدید اضافه كنید. می توانید خدمات جدید را به صورت استراتژیک برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید. با برآورده سازی خواسته های محلی به صورت استراتژیک و به موقع ، می توانید تعداد بیماران را افزایش دهید.

۱۲٫ ارائه خدمات با کیفیت:

بیماران شما اگر از نگرش و خدمات شما راضی نباشند ، شما را به دیگران ارجاع نمی دهند. شما باید به بیماران خود علاقه واقعی نشان دهید. رفتار و ظاهر شما بسیار مهم است. شما باید بتوانید به خوبی با بیماران خود ارتباط برقرار کنید و حضور خود را مثبت و نشاط آور کنید.

۱۳٫ انعطاف پذیر باشید:

ساعات مطب و برنامه قرار ملاقات شما باید متناسب با بیماران شما باشد.

بیشتر بخوانید  بازاریابی پزشکی چیست؟

۱۴٫اطلاع رسانی کنید

ساده ترین راه برای درخواست مراجعه این است که به بیماران موجود خود اطلاع دهید که برای بیماران جدید جا دارید یا خدمات جدیدی اضافه می کنید. فراموش نکنید که از آنها برای معرفی ها تشکر کنید.

۱۵٫ ارسال یادآوری های به صورت پیامک:

پیامک یکی از بهترین راه ها برای یادآوری بیماران برای معاینات برنامه ریزی شده است. می توانید بعد از هر قرار ملاقات پیامک های پیگیری را برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیماران هرگز معاینه خود را از دست نمی دهند. همچنین می توانید با نکات بهداشتی ، اخبار مربوط به سلامتی و به روزرسانی های مربوط به حیطه کاری خود ، در طول سال با بیماران عادی خود در ارتباط باشید.

۱۶٫از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید:

بازاریابی ایمیلی یک روش کارآمد برای برقراری ارتباط با بیماران موجود شما نیست. اما می توانید از ایمیل برای ارسال یادآوری ، پیشنهادات تبلیغاتی و به روزرسانی های کلی استفاده کنید.

۱۷٫ در سئو محلی سرمایه گذاری کنید:
اطمینان حاصل کنید که استراتژی های محلی سئو را در ترکیب بازاریابی خود بگنجانید تا عملکرد شما در نتایج جستجوی محلی نشان داده شود. این به این دلیل است که وقتی بیماران بالقوه به دنبال یافتن پزشکان و خدمات پزشکی به صورت آنلاین هستند ، شما می توانید جزو اول نتایج یافته شده در گوگل باشد. داشتن وب سایت عملی شما در پنج جایگاه برتر موتور جستجو برای جذب بیماران جدید ضروری است.

۱۸٫ قرار گرفتن در معرض رسانه:

میزان مناسب قرار گرفتن در معرض رسانه می تواند حجم زیادی از بیماران جدید را به خود جلب کند و مارک تجاری شما را افزایش دهد. اگر به درستی انجام شود ، قرار گرفتن در معرض رسانه می تواند نتایج فوق العاده ای برای عمل شما به همراه داشته باشد.

۱۹٫ ارسال تصاویر واقعی از کارمندان خود:

وب سایت عملی خود را شخصی سازی کرده و آن را به عنوان یک مرکز درمانی برای کلینیک خود در آورید. به جای استفاده از عکس های عمومی، تصاویر واقعی تیم و دفتر خود را ارسال کنید. تصاویر واقعی ، باعث افزایش اعتماد بین بیمار و کلینیک ميشود

۲۰٫با بیماران گذشته دوباره ارتباط بگیرید :

سیستمی را برای نظارت بر قرارهای بیمار و ارسال یادآوری برای کسانی که قرارهای خود را برای مدت زمانی خاص از دست داده اند ، تنظیم کنید. حتی اگر به نظر می رسد بیمار تمایلی به بازگشت به شما ندارد ، ممکن است او را متقاعد کنید که برگردد.

۲۱٫ همه موارد را جدی بگیرید:

همیشه به موقع به تماس های بیمار ، به ویژه تماس های اضطراری پاسخ دهید. اگر بیماران رنج می برند و شما در دسترس آنها نیستید ، آنها دیگر هرگز به کلینیک شما نخواهند آمد.

۲۲٫ بروشورها و کارت های بازرگانی:

بروشورهایی که در مطب شما نگهداری می شوند، می تواند یک ابزار بازاریابی موثر باشد. اطلاعات موجود در کاتالوگ ها می تواند ابزاری آموزشی باشد که باعث ایجاد آگاهی در مورد عملکرد شما می شود.

نتیجه

با تکامل مستمر بازارها ، شما باید مرتباً استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی خود را مرور کنید، کار با بیماران می تواند به شما کمک کند راه های تولید جدید و بهبود محصولات و خدمات خود را شناسایی کنید.

admin
admin

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا