CRM و کاربرد آن در پزشکی
CRM و کاربرد آن در کلینیک ها و مطب پزشکان
CRM به مدیریت ارتباط با مشتری گفته می شود. CRM روشی است که نیاز های اساسی مشتری را کشف می کند و بهترین پاسخ ممکن را در کوتاه ترین زمان ممکن را به مشتری می دهد.
می توان گفت که CRM نوین ترین روش شناسایی، ترغیب و حفظ مشتری در دنیا است که بزرگترین کمپانی های دنیا موفیقت خود را در استفاده از این روش می دانند. در این مقاله ما می خواهیم مفهوم مدیریت ارتباط با مراجعه کنندگان در مراکز درمانی و پزشکی بپردازیم پس ما را تا نتها این مقاله همراهی کنید.
PRM چیست؟
در ابتدا PRM را تعریف می کنیم. PRM یکی از روش های مدیریت ارتباط با مشتری است. در این روش آنچه که خیلی اهمیت دارد تعامل و مشارکت با مراجعه کننده است.
زمانی برنامه موفق می شود که مراکز درمانی خدمات خود را بر حسب دید مراجعه کننده خود اجرا کند. برای اینکه نیاز های بیمار را شناسایی کنیم باید از تجربه ی مراجعه کنندگان و یا همراهان او تعامل داشته باشیم و بازخورد بگیریم.
یکی از راه های عملی کردن این مهم استفاده از برنامه های تخصصی مدیریت ارتباط با مراجعه کنندگان است.
علت استفاده از CRM به جای روش های سنتی معمول
در روش CRM هر فرایندی که به نوعی به بیمار مربوط باشد مثل بازاریابی، مدیریت مطب و کلینیک، خدمات درمان همگی از سیستم های نرم افزاری مدون اجرا می کنند.
خدمات دهی سریع، ارتباط برقرار کردن سریع و آسان با مراجعه کنندگان، مدیریت بهتر مطب وکلینیک، ارائه خدمات بهتر همگی از نتایج مثبت استفاده از سیستم و مدیریت ارتباط با بیمار است.
به عنوان مثال با بهره گیری از نرم افزار مدیریت مطب می توانید تمامی اطلاعات بیمار مانند زمان مراجعه بعدی، سوابق بیماری، اطلاعات تماس، اطلاعات مالی و سوابق مراجعه را در یک سیستم نگهداری نمود و از بی نظمی و فراموشی در این موارد جلوگیری نمود.
هدف استفاده از CRM برای کلینیک ها و مطب پزشکان
هدف از بکارگیری CRM در پزشکی این است که بتوان تحلیل هوشمندانه ایی از اطلاعات و تجربه های مشتری داشت تا با آن بتوان تصمیم ها و هدف هایی انتخاب نمود که در مراجعه بعدی مشتری بتوان بازدهی بهتر و در کل نتیجه بهتری گرفت.
به عنوان مثال با بهره گرفتن از سیستم مدیریت ارتباط مشتری، از نقاط قوت و ضعف در مطب خود اگاه می شوید و با گرفتن این بازخوردها می توانید کیفیت خدمات دهی را در مطب یا کلینیک افزایش دهید که این کار باعث افزایش مشتری خواهد شد.
ازکاربردهای دیگر استفاده از CRM کاهش هزینه تبلیغات برای مطب و کلینیک می باشد. با گرفتن بازخورد از مشتری سطح کیفیت خدمات مطب و کلینیک افزایش پیدا می کند و همین امر افزایش مشتریان وفادار را همراه دارد. مشتریان وفادار که تجربه عالی از خدمات مطب و کلینیک را داشته با روش بازاریابی دهان به دهان مشتری های جدید را به مطب و کلینیک جذب می کنند.