مهمترین مشکلات مطب پزشکان

فهرست مطالب

مطب پزشکی و مشکلات آن از جمله دغدغه هایی است که ذهن پزشکان را به خود مشغول کرده است.

شناخت این مشکلات و رسیدگی درست به آنها می تواند تجربه درمان خیلی خوبی برای بیماران ایجاد کند. برای بررسی این مشکلات با این مقاله از همیار طب همراه باشید.

۱ـ بی توجهی به حریم خصوصی بیماران

هر بیمار دارای حریم خصوصی است و این حق اوست كه به تنهایی با پزشك خود صحبت و مشورت كند بنابراین حضور بیماران دیگر در اتاق پزشك، نوعی تجاوز به حریم خصوصی بیماری است كه نوبت ویزیتش فرا رسیده است.

۲ـ اتلاف وقت بیماران

نابسامانی در نوبت دهی مطب برخی پزشكان ، انتظار زیاد و اتلاف وقت بیماران از مهمترین نارضایتی های بیماران است.

زمان انتظار برای ویزیت بیمار با پزشك یكی از شاخص‌های مهم رضایت بیماران اسن و به همین دلیل این امر نقش بسزایی در ارتقای این شاخص و كیفیت خدمات رسانی توسط پزشکان دارد.

۳ـ دسترس همیشگی پزشک برای بیمار

تغییر آدرس مطب باعث می شود بیماران به‌راحتی نتوانند به پزشک موردنظر خود دسترسی داشته باشند. این تغییر مکان از مهمترین دغدغه ی پزشکان برای امکان سهولت دسترسی بیماران به آنها می باشد که بهتر است تا حد امکان اتفاق نیافتد.

۴ـ عدم توان مالی بیماران

بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حساس تر، نگران‌تر و با فشار‌های مالی بیشتری مواجه اند که نیازمند توجه بیشتر، درک متقابل و همراهی حتی کلامی هستند.

 

به طور کلی نابسامانی در نوبت دهی مطب پزشكان و زمان انتظار طولانی، ارائه نشدن خدمات مطلوب، اتلاف وقت بیماران و عدم رضایت آنها در زمُره مشكلات مبتلابه بیماران است. شلوغ بودن اتاق انتظار مطب ها، دادن نوبت های چندماهه، طول كشیدن زمان انتظار تا ویزیت بیمار توسط پزشك، فرستادن چند بیمار بطور همزمان به اتاق معاینه و رعایت نكردن حق بیمارانی كه از قبل نوبت گرفته اند از دیگر مشكلاتی است كه بیماران اصفهانی با آنها دست به گریبان هستند.

برخی پزشكان برای جلب رضایت مردم به استفاده از روش های نوین نوبت دهی روی آورده اند كه از جمله آنها می توان به استفاده از نرم افزار همیار طب اشاره كرد. این نرم افزار با قابلیت هایی چون آرشیو اطلاعات بیماران (پرونده پزشکی دیجیتالی بیماران)، حسابداری اتوماتیک ، انبارداری و انبارگردانی ، سیستم پذیرش بیمار ، سیستم رزرو وقت بیماران (نوبت دهی) ، سامانه پیامکی ، ارتباط پیامکی با بیماران (یادآوری نوبت/چک و…) ، مدیریت عملکرد کاربران ، مدیریت و حسابداری شرکتهای بیمه اصلی و تکمیلی اشاره کرد.

استفاده از این ابزار مدرن مطب پزشکان منجر به تکریم بیماران می شود و درمان بهتر و رضایت بخشی را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید  روش های مدیریت مطب و کلینیک ، نکته هایی برای مدیریت بهتر مطب
admin
admin

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا