تاثیر اینستاگرام بر افزایش درآمد مطب پزشکی

فهرست مطالب

فهرست مطلب:

  1. قابلیت های اینستاگرام در حوزه پزشکی
  2. ساخت پروفایل حرفه ای پزشکی در اینستاگرام
  3. ایجاد هویت و برند شما در اینستاگرم
  4. کیفیت و آراستگی محتوا در اینستاگرام
  5. ایجاد تفاوت در محتوای اینستاگرام
  6. کمپین های اینستاگرامی

۱- قابلیت های اینستاگرام در حوزه پزشکی

تاثیر اینستاگرام بر افزایش درآمد مطب پزشکی بر کسی پوشیده نیست و پیج های پزشکی جزو صفحات پربازدید در این شبکه اجتماعی بسیار محبوب در ایران محسوب می شوند. ابتدا به معرفی و بررسی قابلیت های اینستاگرام می پردازیم و سپس راهکارهایی برای استفاده از این قابلیت ها برای افزایش درآمد مطب های پزشکی خواهیم پرداخت. با سایت نرم افزار مدیریت مطب همیارطب همراه باشید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور، دارای قابلیت های هوشمندانه بسیاری برای معرفی و درآمدزای کسب و کارها است. امروزه کسب و کارهای زیادی با استفاده از امکانات جذاب اینستاگرام توانسته اند در فروش به موفقیت های خیلی خوبی برسند و با  کمترین هزیته خدمات خود را به بیشترین افراد ممکن معرفی نمایند و مشتری جذب کنند. هیچ اهمیتی ندارد سایز کسب و کار شما چقدر است و یا در چه حوزه ای فعالیت می کنید. اینستاگرام ابزار تعامل شما با مردم و مشتریان است.

بازاریابی اینستاگرام (شبکه های اجتماعی ) امروزه از مهمترین شاخه های بازاریابی آنلاین است. تامین محتوای با کیفیت که شامل متن های با کیفیت ولی به زبان ساده و کوتاه، تصاویر گرافیکی جذاب ، ویدیوهای سرگرم کننده می تواند تعدادی زیادی از علاقمندان و مشتریان را جذب کسب و کار شما بکنند.

امروزه با وجود تعدد بسیار زیاد پزشکان در حوزه های مختلف درمانی و زیبایی، می طلبد که خود پزشکان با استفاده از جدیدترین ابزارهای بازاریابی به دنبال بیماران بروند که با توجه به تصویر محور بودن ، اینستاگرام از سرآمدترین این ابزار هاست.موضوع داغ زیبایی و سلامت همیشه از ترندها و پر طرفدارهای شبکه های اجتماعی بویژه اینستاگرام بوده است.

با توجه به موارد ذکر شده ، چرا پزشکان از این ظرفیت استفاده نکنند و بخواهند صرفا به عنوان یک کاربر عادی در اینستاگرام بمانند؟

 

۲- ساخت پروفایل حرفه ای پزشکی در اینستاگرام

برای ایجاد یک پروفایل حرفه ای موارد زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا در تنظیمات پیج قابلیت بیزینس پروفایل خود را فعال کنید.
    این قابلیت امکانات و اطلاعاتی بسیاری از بازدیدها لایک ها کامنت ها و …  به شما می دهد تا آنالیز بهتر و دقیق تری از پیج خود داشته باشید.
  2. یک نام کاربری شناخته شده و قابل جستجو انتخاب کنید
  3. یک تصویر پروفایل به یاد ماندنی و جذاب انتخاب کنید. برای حوزه مختلف پزشکی می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد.
  4. بیوگرافی پیج خود را بهینه کنید:
    در بیو حتما از کلمات کلیدی به صورت هشتگ استفاده کنید، آدرس مطب یا کلینیک و راه های تماس خود را قرار دهید و اگر پیج های دیگری دارید آی دی آن را قرار دهید.
  5. از یک عبارت call to action استفاده کنید:
    بهتر است لینکی را در بیو قرار دهید. این لینک می تواند آدرس سایت یا صفحه رسمی شما در سایت های دیگر یا شبکه های اجتماعی باشد. می توانید در پایین بخش متن بیو اینستاگرام یک عبارت  call to action استفاده کنید تا فالوورها را ترغیب به کلیک کردن کند.
  6. استوری هایی که روزانه منتشر می کند را با استفاده از قابلیت هایلات کردن استوری اینستاگرام دسته بندی کنید تا سهولت دسترسی به استوری های قدیمی تر برای فالوورها ایجاد شود . این کار باعث افزایش بازدید استوری ها می شود.
  7. اینستاگرام قابلیت دسته بندی کردن پست ها را نیز اضافه کرده و می توانید پست های پیج را دسته بندی کنید.

۳- هویت و برند خوب و معتبر و قابل اعتماد از خودتان بسازید

برای داشتن یک هویت مشخص و قابل اعتماد در اینستاگرام باید یک رویه مشخص و ثابتی را برنامه ریزی کنید. اینستاگرام یک رسانه ی تعاملی هست . شما یا ادمین پیج شما پست ، استوری و حتی لایوی را منتشر می کند و هواداران و مخاطبان شما در مورد آن نظر می دهند انتقاد می کنند و سوال می پرسند و شما با دانش خود و پاسخگویی بموقع و در زمان مناسب این هویت و برند را در ذهن آنها می سازید.

در طراحی پست های اینستاگرام باید توجه ویژه ای نوع عکس هایی که منتشر میکنید، ادبیات و نوع نگارش و گرافیکی که در محتوای پست های خود  استفاده می کنید ، طیف رنگهایی که استفاده می کنید و حتی نوع مفاهیمی که ارائه می دهید، همگی بیانگر حالت ارتباطی و الگوی رفتاری شما باشد.

در انتشار پست های اینستاگرام پیج پزشکی خود به ظاهر و احساسی که به مخاطب می دهید توجه ویژه داشته باشید. شاید بهترین حسی که در پست ها انتقال داده می شود بهبودی زیبایی ، سلامتی و رضایت باشد که روی مخاطب بسیار تاثیرگذار است.

۴- انتشار عکس های با کیفیت و لباس های آراسته

وجود تصویر صورت یک شخص در پست های اینستاگرامی تا ۳۵ درصد بیشتر می تواند توجه ها رو به خود جذب کند. در کنار این مورد اگر از استایل و لوکیشن مناسب در عکسبرداری استفاده کنید می توانید توجه و تعامل را در حد بسیار مطلوبی بالا ببرید.

یکی از متداول ترین پست های پزشکی مخصوصا برای مشکلات مربوط به زیبایی و وزن، تصاویر قبل و بعد از عمل و مراقبت های پزشکی هست.

تولید محتوای پزشکی

۵- در تولید محتوای پزشکی متفاوت عمل کنید!

برای تولید محتواهای خوب و با کیفیت نیاز به دانش خاصی ندارید . فقط کافیست با ایده پردازی و استفاده از ابزارهای ساده ، پست های متفاوتی ایجاد کنید. وجود تفاوت ها باعث می شود بیشتر دیده شوید.

برای ایده پردازی و ایجاد تفاوت ها می توانید آیتم های مختلفی در نظر بگیرید. به صورت ویدیویی به پرتکرار ترین سوالات پاسخ بدهید. از طرح های گرافیکی جذاب استفاده کنید ، اینفوگرافی طراحی کنید و حتی نظرات مشتریان را به صورت ویدیویی منتشر کنید.

۶- کمپین های تخفیفی با چند هدف برگزار کنید

یکی از متداول ترین کمپین های اینستاگرامی دعوت به تگ کردن زیر پست شما و دادن جایزه یا تخفیف های شگفت انگیز به برندگان با قرعه کشی است. این نوع کمپین دستاوردهای خوبی دارد. ابتدا افرادی زیادی به واسطه این تگ ها پیج شما را می بینند و فالوو می کنند . در پیج یک شور و نشاط و هیجانی ایجاد میشود که فالوورهای قدیمی را نیز مشتاق تر به همراهی می کند و همه ی این ها انگیجمت یا همان تعامل پیج را بالاتر برده و بر اساس الگوریتم اینستاگرام مطالب شما در اکسپلورر  نمایش گذاشته می شود و بازیدیدتان بالا می رود.

بیشتر بخوانید  نکات مدیریت مطب و کلینیک

یکی از بهترین روش ها برای افزایش فالوور و همینطور دیده شدن در اینستاگرام قرار گرفتن در اکسپلورر اینستاگرام است، با استفاده از اکسپلورر اینستاگرام میتوانید بازدید پست ها را افزایش بدهید و این باعث افزایش فالوور و همینطور افزایش کامنت و لایک می شود.

۷- تبلیغ در صفحات اینفلوئنسرهای حوزه پزشکی در اینستاگرام

واقعیتی که وجود دارد مشتریان هدف حوزه پزشکی به باور کردن نظرات و پیشنهاد انسان ها تمایل بیشتری دارند تا آنچه که شما بخواهید در پیج اینستاگرام خودتان به آنها توصیه کنید. بنابراین تبلیغ در صفحات اینفلوئنسرهایی که با نیچ مارکت شما مرتبط تر هستند، بهره وری بیشتری خواهد داشت و فالوورهای هدفمند بیشتری جذب خواهید کرد. نرخ تبدیل فالوور و هوادار به مشتری را نیز افزایش خواهد داد.

اینفلوئنسر به کسی که قدرت نفوذ روی نظر دیگران و جهت‌دهی به افکار آنها را دارد گفته می شود. اینفلوئنسرها در اینستاگرام بصورت تخصصی روی یک حوزه ی خاص فعالیت حرفه ای دارند و تجربیات و دانش خود را با مردم به اشتراک میگذارند. معمولا اینفلوئنسرها دارای فالوورهای زیادی هستند.

 

admin
admin

دیدگاهتان را بنویسید

برگشت به بالا